Niewidzialny poemat o emocjonalnym krajobrazie tracącego autonomię Hong Kongu wyłaniający się z zamalowanego graffiti.
Ponadnaturalna natura – lewitujące w przestrzeni ławice mechanicznych ryb.
Seria prac utkanych z przewodów elektrycznych. Kable przesyłające sygnały audio sprawiają, że barwne sploty stają się również dziełami dźwiękowymi.
Anteny umożliwiające słyszenie otaczających nas fal elektromagnetycznych.
Podróż przez boczną ścieżkę rzeczywistości wojennej, poprzez losy wielu istot, na których wojna odcisnęła swoje niszczycielskie piętno.
Wszystko wibruje, pulsuje, drży – budynek, ulica, cała planeta; my. Czy możemy poczuć i przekazać naszą współzależność poprzez tę wibracyjną przestrzeń?
Praca pionierska dla tworzenia interaktywnego środowiska współdziałania łącząca malarstwo z przestrzennym dźwiękiem, kompozycją generatywną i interakcją.
Napięcia i konflikty, które pojawiają się między ciałem performera, przestrzenią i mechaniką instalacji, odzwierciedlają sprzeczności i kontrowersje współczesnych zjawisk społecznych i tego, jak kształtują one jednostkę.
Niskie, niesłyszalne dla ludzkiego ucha częstotliwości wprawiają czarny ekran w subtelny, pulsujący ruch.
Nagrania z południowochińskich fabryk produkujących plastikowe rośliny, badanie umownych granic między naturą a jej imitacją.
21 maja o 21:00 w Narodowym Forum Muzyki – polska premiera utworu na organy kontrolowane przez komputer i przetwarzanie elektroakustyczne, wraz z warstwą wideo tworzoną na żywo przez Mirę Boczniowicz za pomocą instalacji „…SOMETHING…”. Wydarzenie biletowane.
21 maja o 21:00 w Narodowym Forum Muzyki – za pomocą tej instalacji/instrumentu wideo artystka będzie na żywo tworzyć warstwę wizualną koncertu – polskiego prawykonania utworu „L’être contre le vent” performowanego wraz z kompozytorem Matthiasem Krügerem i organistą Tobiasem Tobitem Hagedornem. Wydarzenie biletowane.
Przekształcenie jednego z pierwszych wygenerowanych komputerowo wierszy, z 1967, w kompozycję dźwiękową.
Odłamek węgla kamiennego z odciskiem paproci z okresu karbońskiego, projekcja, dźwięk.
VR-owy instrument, umożliwiający przestrzenne doświadczenie abstrakcji za pomocą całego ciała.
Kolekcja jadalnych gleb z całego świata zapraszająca do zweryfikowania przekonań na temat tego, co można jeść.
Spekulacja na temat smaków przyszłości, badanie kompostu jako źródła składników odżywczych dla gleby i ludzi.
Próba przeniesienia Pracowni Galerii Serwis do innej przestrzeni, zadająca pytanie o istotę miejsca.
Jak bardzo umiejscowienie kamery w laptopie czy opóźnienie w transmisji sygnału wpływa na poczucie bliskości?
Poezja wydobywana z sekwencji GIFów, zdjęć z kamer leśnych, obrazów astronomicznych i mikroskopowych – zbiorów danych służących uczeniu sztucznej inteligencji o naturze.
Analogowe urządzenia ubieralne służące rozszerzaniu doznań dźwiękowych.
Esej dźwiękowy o tym jak prąd, pole, media w przestrzeni kształtują audiosferę. + 15.05, 13:00, Centrum Sztuki WRO –> Narodowe Forum Muzyki – spacer dźwiękowy
Klasyfikator obrazów starający się nadać nazwę wszystkiemu, co widzi.
Haptyzator = haptyczny + syntezator. Do własnego kreowania dźwięków w kolektywnym doświadczeniu.
Duży model językowy (LLM) szkolony na literaturze Jorge Luisa Borgesa – labirynt zakodowany w słowach.
Instalacja odzwierciedla rozproszoną naturę internetu, odwołując się do greckiego bóstwa, które umiało przepowiadać przyszłość.
Krystaliczny świat jako metafora równowagi, między ruchem a bezruchem, życiem a śmiercią.
Od autora: „W pewnym momencie zwyczaj ten zaczął ocierać się o obsesję, skaner nosiłem ze sobą wszędzie, niemal każda powierzchnia wydawała mi się nośnikiem ekspresji”.
Koncert, w którym filmy i wideo Józefa Robakowskiego stają partyturą muzyczną.
Surrealistyczny audio-wizualny spektakl oparty na dwóch folklorystycznych legendach z Sheffield i Kioto. Mieszanka złowrogiego folkowego horroru i fantastycznych mitycznych obrazów.
14.05, 22:30, House Tęczowa – koncert Artysta postrzega dźwięk jako medium, które można rzeźbić w czasie rzeczywistym, i improwizuje, korzystając ze źródeł analogowych, jak system modularny i automat perkusyjny.
Trzy utwory na akordeon skomponowane w ostatniej dekadzie przez twórców aktywnie działających na styku muzyki instrumentalnej i mediów dźwiękowych.
Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu Wideoesej o tym, jak automatyzacja i uproszczenie komunikacji czynią rzeczywistość coraz bardziej złożoną, zradykalizowaną i pełną zakłóceń.
Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku Specjalnie spreparowany komputer i autorski algorytm, który szuka w twarzy widza emocji i na ich podstawie podsuwa materiał wideo – unikalny zestaw nagrań z życia autora.
Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi Autentyczne narracje i mechanizmy ze środowiska inceli, które odsłaniają złożony świat frustracji i samotności. Immersyjne połączenie wirtualnej gry i fizycznej instalacji.
Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie Ślady polskiej transformacji obserwowane w miejskim krajobrazie i obiektach towarzyszących codzienności. Opowieść o współczesności, skrywającej znajome, zatrzymane w czasie widoki i minione marzenia.
Akademia Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu O niewidzialnych siłach determinujących nasze działania, w formie zacierającej granice między rzeczywistością fizyczną a cyfrową.
Akademia Sztuki w Szczecinie Krytyczna odpowiedź na władzę biurokracji, sprowadzającą człowieka do danych. Syntezator przetwarza na dźwięk statystyki ludzkiego cierpienia wynikające z mechanizmów kapitalistycznych.
Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie Oniryczna nocna trasa w doświadczeniu VR-owym, w którym wrak samochodu staje się kapsułą, a rozświetlone stacje benzynowe zacierają poczucie tego, co realne.
Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach Relacja ze świata uzależnionych i współuzależnionych. Przedstawiona w formie przestrzennego słuchowiska z wizualizacjami opowieść o samotności i poszukiwaniu wyjścia.
Pięć wzajemnie połączonych cykli artystycznych, krążących wokół tematyki współczesnego systemu pracy i społeczeństwa, zbudowanego na przymusie wydajności.
Doświadczenie audiowizualne, które zaciera granice pomiędzy koncertem, klubowym setem i performansem, tworząc atmosferę umożliwiającą swobodne doświadczanie każdego rodzaju wrażliwości bez ściśle narzuconych zasad.
Autonomiczny byt o własnym temperamencie.